Ett tu tre på marken, sitter och väntar modigt på sparken

Enligt mig själv så tycker jag att man som oftast ignorerar låttexterna alldeles för mycket! Förr så gick jag in ingående på många låtar och det är då som man verkligen förstår innebörden.
Lyssnade på Erik Hassles version av Markus Krunegårds " Jag är en vampyr" och blev helt förälskad!
Läs en del av texten och se hur egentligen vacker den är:

Vad vill du
Men kom då
Jag är ju här och väntar på dig
Ett tu tre på marken
Sitter och väntar modigt på sparken
Foten i huvet. Gud vet vad som hade hänt om hunden hade varit bunden och inte kunnat komma o skälla i tunneln

"Men lilla gubben hur är det fatt?
Du fattar väl att du måste stå upp och slå tillbaks annars kommer dom aldrig låta dig va”
Jag höll med husse och tog bussen in till stan där det lyser tryggt

Hela världen är så underbar på bussen in till stan
Hela världen är så underbar

Kommentarer
Postat av: sof

ja! det är en sjukt bra text :)

2010-01-13 @ 18:18:54
URL: http://fisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0