Om det inte spelas bingo i himlen redan, så lär dom definitivt göra det nu!

Igår begravdes min älskade farmor Ina! Fy vilken jobbig dag men ändå så otroligt vacker! Solen sken och snön gnistrade och folk grät av saknad men ändå av otrolig glädje och många ljusa minnen! Det är skönt att gråta och det viktigaste av allt: man får faktiskt gråta! Det jag tycker är så jävla jobbigt med farmors bortgång är att allt har gått så förbannat snabbt! Hon fick reda på sin cancer i juli och nu är hon borta... Jag har inte fattat mentalt hur man kan gå från att vara hur pigg som helst till att ligga som ett skal på så kort tid. Hur en sjukdom kan fullständigt äta upp än. Det gör så fruktansvärt ont i mitt hjärta att min älskade farmor är borta... Hennes pannkakor, sin röda SAAB med ratten på vänstersida, raggsockorna i mängder som hon stickade och hennes harkel som hon gjorde varje gång innan hon svarade i telefon. Allt det är borta...
Efter kyrkan så åkte vi ner till Jönssons konditori och fikade. Farmor älskade Gottskär så det var ett perfekt ställe att vara på! Hon frågade ofta om vi skulle ta en sväng ner till Gottskär med bilen. Vi gick aldrig ur utan satt bara och tittade ut mot havet. Irma, som är farmors bästa vän höll ett underbart tal om hur de träffades och deras relation. Även här brast tårarna. Min pappa som nog är världsmästare på att stå framför folk pratade om folket som hade kommit till begravningen och även han en massa minnen.
MATILDA: Det gladde mig otroligt mycket när jag såg Anette i kyrkan! Tack hjärtat!
Idag rinner inte så mycket tårar utan det är mest hjärtat som gör ont...
Den här texten kanske inte är så samman skriven och hänger bra ihop. Men det är skrivit rätt från hjärtat och jag orkar inte läsa igenom den...

Kommentarer
Postat av: sofie

FINT! Jag blev rörd av din text <3 Den röda saaben med ratten finns också kvar i mitt minne..

2010-02-12 @ 10:48:24
URL: http://fisen.blogg.se/
Postat av: Maria krull!

älsking det var vacket:) jag tror verkligen att hon mår sååå mycket bättre nu:)pusss

2010-02-17 @ 09:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0