DAG 17

Dag 17 – Mitt favoritminne:

Mitt favoritminne är från när vi år 2001 var och besökte mitt fadderbarn i Thailand i staden Mahasarakam (Nord östra delen). Han heter Arnon Chaibang och bor i ett hus med sin mamma, pappa och lillasyster. När vi kom dit började självaste grin-olle (jag) att gråta som en stucken gris och de undrade om det var något fel. "Felet" var att jag hade aldrig varit så lycklig innan :) På den lilla gård där huset låg bodde hela släkten så vi fick träffa dem alla :) Vi gick ner till den konstgjorda sjön som PLAN hade hjälpt till att bygga ut, en toalett i familjens hus, ett vattenreningsverk och tillslut gick vi till skolan där Arnon sjöng en sång :) Efter besöket i skolan gick vi tillbaka till huset och spelade badminton och fotboll (gåvor som vi tagit med oss). Sen bjöds det på mat bl.a. svart ris och krämig kyckling :)
Det häftigaste när vi var där och besökte dem var att de älskade varje liten bit av en! En man höll min farfar i handen medan två tjejer höll mig i handen samtidigt som de jämförde och klappade min hud och pillade försiktigt i mitt blonda hår! Antagligen hade de aldrig sett en "ljushyad" person förut!
Idag har jag tyvärr inte kvar Arnon som fadderbarn eftersom han och hans by fick det "för bra". Jag vill mer än gärna ta upp det igen och planerar att bli ny fadder efter nyår!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Men shit va häftigt!! Jag hade ett fadderbarn i Colombia men nu är han stor. Har planerat att skaffa ett fadderbarn när jag blir lärare i en egen klass så vi kan öva på att skriva på engelska och få ett kulturellt utbyte!! :)

2010-12-07 @ 22:01:53
URL: http://lisan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men shit va häftigt!! Jag hade ett fadderbarn i Colombia men nu är han stor. Har planerat att skaffa ett fadderbarn när jag blir lärare i en egen klass så vi kan öva på att skriva på engelska och få ett kulturellt utbyte!! :)

2010-12-07 @ 22:02:23
URL: http://lisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0