TANKAR

Tittade på det här gamla kortet från studenten 2006 och insåg hur gammal man har blivit även om jag bara är 22 år. Vart har tiden tagit vägen. Det är 4 år sen jag tog studenten och så mycket har hänt! 
2 är färdigutbildad, 3 har bott i Australien, en är mamma, en ska bli lärare och en är död...
Vilket öde man går tillmötes! Jag har alltid trott att jag skall hålla på med något som är kreativt och skapande men har det gått för fort? Har jag levt mina "ungdoms år" fullt ut? Samtidigt vill jag bli vuxen så fort som möjligt! Jag hade kunnat tänka mig att ta ett sabbatsår nu men man vill ju inte direkt säga upp sig när det är så svårt att få jobb. Dessutom har jag ingen fast tjänst så tjänstledigt är det ju inte att tala om. Well well man får leva ut sitt liv på helgerna och resa när man är pensionär!
Tänk vad tiden går!

Kommentarer
Postat av: Smilla

Det är lätt att komma framåt när man vet var man vill. Jag tror att det är bra att komma framåt snabbt men att man kanske tar sig en funderare senare. Jag blev tjugonio och plötsligt insåg jag att jag nått alla mina diffusa mål: jag var chef, tvåbarnsmamma, gift med drömkillen och med en stor fin villa. Vad finns det mer liksom? Så jag stannade upp och undrade varför jag inte var helt nöjd ändå och insåg att jag måste sätta nya mål och det största av dem var att bli mer närvarande i nuet och att njuta av de bra stunderna. Det är lätt att rusa på och glömma det.

2010-08-27 @ 09:00:51
URL: http://smillatankar.blogspot.com/
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Ja.. tänk så mycket man hinner med, med åren. Dom går så fort! tycker de är jätteroligt att surfa runt på facebook och se vad som händer för ens gamla kamrater =)

2010-08-27 @ 15:43:45
URL: http://vi2blir3.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0