FRÅGA: tjänar du bra på de jobbet?

Fick denna frågan i förra inlägget av en läsare och nu ska jag berätta hur det ligger till!

7 april 2008 började jag som praktikant på NilsonGroup och hade tänkt att stanna i 10 veckor. Efter 5 dagar blev jag erbjuden ett vikariat till augusti 2009 som originalare (grafisk formgivare typ) på DinSko/ECCO. Den 28 april blev jag anställd. Eftersom att jag tog detta vikariatet var jag tvungen till att ta studieuppehåll från min utbildning Informationsproduktion-Prepress på KY-Akademien.

Men tjänare jag något bra på det här jobbet?
Svar: Nej

Men när jag blev anställd här tog jag det inte för pengarna utan för erfarenhet! Visst spelar pengar roll men jag var med ute efter arbetslivserfarenhet och för att utvecklas ännu mer på ett stort företag.
Eftersom att jag inte har någon bakgrund inom denna yrkesinriktning sen innan, har jag än så länge ingen arbetserfarenhet och eftersom att de plockade mig direkt från skolan har jag heller ingen examen. Därför har jag dålig lön.
Sen så tjänar man ofta mindre om man jobbar in-house (som jag gör) än om man jobbar på reklambyrå!

Om ni får chansen att ta ett vikariat på ett företag som ni kanske praktiserar på, så gör det! Jag ångrar mig inte! Förhoppningvis kommer jag att ha ett stort försprång på mina nya klasskamrater när vi går ut skolan 2010!


Min arbetsplats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0